LIC Leer- en Innovatiecentrum

print

Blended praktijkervaringen uitgelicht

19 april 2022

Tot aan de zomer zetten we de afzonderlijke deelnemers van het Blend Event van 24 februari nogmaals in de spotlights. 

Winnaar Publieksprijs

We beginnen met de winnaar van de Publieksprijs: Flipping the English classroom door Marjolein Schlössels - Verbeek en Yvon van de Coevering - van Heugten (AGZ).

Dit was het oordeel van de vakjury over de winnaar:

Anders dan je gewend blend

Een andere inzending was afkomstig van de AVB, door Steven van der Minne: Spelender-wijs in de anders dan je gewend blend.

AVB ziet een blend als een samengaan van verschillende invalshoeken die nieuwe kennis en inzichten opleveren. Zonder dat de deelnemers voorwaarden vooraf stellen is de blend te ervaren als een co-creatie.

Daarbij zijn creativiteit, verbeeldingskracht, bespiegelingen, avontuur en een beetje magie eigen waarden die zij 'blenden' in het nieuwe onderwijs. Steven kijkt hierbij over de grenzen van de blend heen in combinatie met andragogische elementen.

Dit was de beoordeling van de vakjury:

Meer over het Blend Event

Op 24 februari presenteerde het Blend Event zeven good practices van Blended Onderwijs. Je kunt de inzendingen terugkijken. Ze zijn nu aangevuld met de interviews én de vragen die tijdens het Blend Event aan de deelnemers werden gesteld. Ook de beoordelingen van de vakjury zijn opgenomen.

Bovendien zijn alle inzendingen ook in tools.avans.nl opgenomen, voorzien van het uitgebreide format met extra informatie:

Avans Onderwijsdag 2022

Wil je doorpraten over het blenden van onderwijs? Op 9 mei staat het Blend Event ook op de informatiemarkt van de Avans Onderwijsdag!
 

Laatst bijgewerkt op 20 april 2022.