LIC Leer- en Innovatiecentrum

print

Toetsing en toetskwaliteit

Toetsing

Avans Hogeschool werkt vanuit haar onderwijsvisie voortdurend aan de kwaliteit van toetsing en de borging daarvan.

Academies en diensteenheden doen dit samen. De norm is helder: onbetwiste kwaliteit van toetsing.

Kwaliteit van toetsing

De kwaliteit van toetsing wordt gedefinieerd met de piramide van eigentijds toetsen en beoordelen (Josten-ten Brinke, 2011; Sluijsmans, Peeters, Jakobs & Weijzen, 2012).

Deze piramide is een landelijk aanvaard model om de niveaus van toetsing in samenhang in kaart te brengen en te verbeteren.

Piramide van eigentijds toetsen en beoordelen

Toetskwaliteit omvat:

De kwaliteit van toetsing wordt bepaald door de zwakste schakel in de piramide.

Op elke laag van de piramide kan worden ingezoomd voor meer informatie over wat dit voor de academie of opleiding betekent en hoe het LIC hierin ondersteunt.

Laatst bijgewerkt opĀ 19 maart 2018.